Priprema za ugledni čas iz prirode i društva

ПРИПРЕМА ЗА УГЛЕДНИ ЧАС ИЗ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Република Србија
ОШ,,Живко Томић“
Доња Шаторња
Одељења :Пласковац,Винча,Блазнава,Д.Трешњевица,Јарменовци

Припрема за угледни наставни час

Разред: трећи

Наставни предмет: Природа и друштво

Наставна јединица: Уприроди-водене животне
заједнице

Предавач: Милица Мијаиловић
Асистенти: Kaтарина Вученовић
Милена Тошић
Мирко Радовановић

Припрема за наставни час

Разред: трећи

Наставни предмет: Природа и друштво

Време одржавања часа: први и други

Место извођења наставе:дигитална учионица

Наставна јединица: У природи-водене животне заједнице

Тип часа: утврђивање

Циљеви часа:

а)образовни:

» проширивање знања о животињама и биљкама (о њиховој разноврсности,
распрострањености, прилагођавању условима живота у води и око воде, о
њиховој угрожености)
» препознавање разлика и сличности међу живим бићима
» уочавање узрочно-последичних веза у природи
» оспособити ученике да препознају последице нарушавања природне
равнотеже
» упутити их у неминовност закона природе који владају у ланцу исхрaне
»развијање тачности,уредности и самоконтроле, истрајности, упорности и систематичности, правилно опредељивање ученика, развијање радости и задовољства после решеног задатка

б)васпитни:

» уочавање значаја равнотеже у природи
» развијање еколошке свести, као и љубави према животињама и биљкама
» формирање правилног односа према реци, језеру, бари
» развијање схватања о праву на живот сваке биљне и животињске врсте
» упознавање са потребом рационалног коришћења воде
» развијање самосталности у раду
» развијање способности самоевалуације

в)практични:

» самостално решавање постављених задатака
» увежбавање рада на рачунару
» подстицање знатижеље код ученика

Наставне методе:

Истраживачка, демонстративна, текстуална, дијалошка, аналитичко-синтетичка, метода писаних радова, учење путем открића,практичних радова.

Наставна средства:

Презентација у коју су уграђене слике, филмови, анимације,
музика, наставни листићи,рачунари,видео бим,папири за технику оригами.

Облицу рада:

Фронтални, индивидуални, рад у пару.

Корелација: Музичка култура, српски језик, ликовна култура,
енглески језик, од играчке до рачунара.

Место извођења: Дигитална учионица.

Активности ученика су многобројне:

Одговарају на питања, решавају проблемске задатке, гледају филмове, раде на наставним листићима, само проверавају, критички се осврћу на резултате свог рада, читају, уочавају, бележе, анализирају, образлажу, повезују, уочавају, препознајуизрађују,рецитују,певају.

Активности наставника:

Покреће презентацију, процењује и коментарише успешност ученика у самосталном раду, прати рад ученика и даје додатна упутства и савете за рад, води разговор, помаже у реализацији.Наставни материјали су уграђени у презентацију. Коришћени су: слике, звуци и филмови за боље остварење циља часа.

I.Уводни део часа: 5 минута

• У уводном делу часа обновити о карактеристикама животних заједница (природне и култивисане), стаништима и ланцу исхране.
Ученици одговарају на следећа питања:
Шта је то станиште?Шта је животна заједница?Како смо поделили животне заједнице?Које су то природне животне заједнице?Које су вештачке животне заједнице?Које смо природне животне заједнице учили?Ко чини ланац исхране у животној заједници?Наведите ми један ланац исхране.
Које су водене животне заједнице?Шта је то бара?Шта је река?Шта је језеро?

• Најава циља часа и објашњење начина рада.
Данас ћемо понављати и проширити стечена знања о воденим животним заједницама.Радићемо сви на компјутерима читати текстове,гледати слике ,филмове и звуке из природе .Након сваке завршене презентације имаћемо проверу знања.

II.Главни део часа: 82 минута

• Пројектујем слику видео бимом а ученици на рачунарима.На слици је приказана водена животна заједница и биљке и животиње водених заједница.
• Разговор које биљке им животиње виде на слици.

Иза сличице животиње или биљке се налази презентација у којој је упутство за рад, материјал који морају проучити и филмове које требају одгледати да би могли одговорити на постављена питања.

1.АКТИВНОСТ: Жаба-Прво Ћу кликнути на животињу жабу и покренути презентацију.
Упознавање са текстовима и сликама на следећа три слајда:
1. 2.

3. 4.
• На другом слајду ћу пустити филм о томе како жаба лови инсекте и оглашавање жаба а онда ће неколико ученика имитирати крекетање .
• На трећем слајду ученицима ћу пустити цртани филм оразможавању жаба и како се од јајета развија пуноглавац и одрасла жабе.
• На 4. слајду пустам песмицу о жабама на енглеском језику а након тога неко од ученика излази да отпева песму на енглеском.После тога ће неко одрецитовати песму ,,Жаба чита новине“и разговор о бајци ,,Принц жаба“.
• Утврђивање знања помоћу наставног листића који ученици решавају самостално.Проверу раде самостално кликом на икону решења на петом слајду.Наставни листић и његова решења су у прилогу бр .1 и 2.
• Проверу ученици врше сами помоћу решења на слајду кликом на икону.
• После прегледа пројекција слајда са бодовним скалама и евалуација рада читање препорука шта каже учитељ на последњем слајду.
2. АКТИВНОСТ :Рода –пројекција презентације и четири слајда са текстовима и сликама о роди.

1. 2.
3. 4.

• На другом слајду ученицима пустам звук клепетања роде и филм о јату рода које се селе на југ.
• У четвртом слајду пустам цртани филм о роди која доноси бебу и преко интернета кликом на линк песму „Браћу не доносе роде“.
• Следи слајд са филмом ланац исхране који ученици цртају у свијим свескама и питања на која такође треба да одговоре у свескама самостално.
5.

• Провера одговора самостално кликом на икону на 5.слајду.Ученици прегледају и уписују сами себи поене.Следи сабирање поена и извештај о томе како су урадили овај задатак.Решења су достављена у прилогу.
• Пројекција слајда са бодовном скалом и евалуација рада.

3.АКТИВНОСТ:Локвањ и сочивица
• Пројекција два слајда са текстовима и сликама о овим биљкама.

1. 2.

• Провера се врши на следећа два слајда:

3. 4.
• Провера запамћеног путем програмиране наставе кликом на одговор.Уколико је одговор тачан појављује се слајд са обавештењем о тачности и да се може прећи на следеће питање.
• Уколико није тачан одговор појавиће се слајд са обавештењем о нетачности и да се поново мора прочитати о овим бињкама на прва два слајда

• Евалуација за тачан одговор из првог пута ученици себи дају 3 поена из другог пута 2 а из трећег пута 1 поен.Сабирање поена и
читање упутства наставника на слајду.

4.Активност-Израда цветова локвања у оригами техници

• Објашњење појма оригами техника-То је техника прављења различитих предмета и фигура од папира квадратног облика савијањем папира без сечења и лепљења.
• Демонстрација фигура које су направљене овом техником.Разговор о тим фигурама.
• Демонстарација слајда са радовима у овој техници.
• Истицање циља.Направићемо цвет локвања техником оригами .
• Ученицима прво пустам слајдове са поступком прављења цвета у неколико корака.
• Делим ученицима папире различитих боја за самосталну израду цвета локвања.У раду ученицима помажем заједно са асистентима.
• Када ученици заврше радове асистенти прикупљају цветове и постављају на обележена места на речи жаба која је написана на стиропору.Излед оригами композиције достављам у прилогу број 4.
• Разговор о добијеној речи:Коју смо реч добили?Шта смо данас научили о овој животињи?
• Неколико ученика имитирају оглашавање ове животиње.

I.Завршни део часа: 3 минута
• Евалуација целокупног рада:
Асистенти ће ученицима поставити питања о раду на данашњем часу:Да ли вам се допао овај час?Шта вам се највише допало?Шта вам се није допало и да ли имате замерке у данашње раду.Из ког предмета бисте волели да вам се одржи још неки дигитални час.
У међу времену ученици заокружују своје мишљење на прилогу број 5.

ПРИЛОЗИ

Прилог број 4. Изглед аранжмана са цветовима локвања направљених оригами техником и закачених на стиропор. Прилог број 4. Изглед аранжмана са цветовима локвања направљених оригами техником и закачених на стиропор. Прилог број 4. Изглед аранжмана са цветовима локвања направљених оригами техником и закачених на стиропор. Прилог број 4. Изглед аранжмана са цветовима локвања направљених оригами техником и закачених на стиропор.
Прилог број 1
Тест о жаби

Пре него што почнеш са радом пажљиво прочитај свако питање.
У квадаратиће који се налазе испод сваког питања немој уписивати ништа.

1. Прецртај део тела који не припада жаби!

Број бодова:

2. Заокружи шта је карактеристично за жабу:

крекеће оштри зуби
велике очи дугачак реп
бодље по телу дуге уши
брзо плива дуге ноге
Број бодова:
3. Заокружи слово испред тачног одговора:

Број бодова:
4. Повежи почетак и крај реченице:

Жаба живи помоћу дугачких и снажних
задњих ногу.

Жаба зиму проводи у барама, рекама и језерима.

Жабе крекећу у муљу на дну воде.

Жабе пливају помоћу два мехура који се
налазе са обе стране главе.
Број бодова:

5. Присети се шта смо учили из српског језика:

„Жаба чита новине“ је ________________ .
Прича „Принц жаба“ спада у _____________.

Број бодова:

6. Допуни реченице:

Жаба лови помоћу ______________________.
Непријатељи жаби су ______________ и ____________.
(наведи два)

Бројбодова

Укупан број бодова: + + + + =

Прилог број 2.
РЕШЕЊЕ ТЕСТА

Упореди свој одговор са тачним одговором, а освојени број бодова упиши у квадратић. На крају листића сабери бодове.

1. Прецртај део тела који не припада жаби!

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

2. Заокружи шта је карактеристично за жабу:

крекеће оштри зуби
велике очи дугачак реп
бодље по телу дуге уши
брзо плива дуге ноге

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

3. Заокружи слово испред тачног одговора:

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

4. Повежи почетак и крај реченице:

Жаба живи

помоћу дугачких и снажних
задњих ногу.

Жаба зиму проводи у барама, рекама и језерима.

Жабе крекећу у муљу на дну воде.

Жабе пливају помоћу два мехура који се
налазе са обе стране главе.

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

5. Присети се шта смо учили из српског језика:

„Жаба чита новине“ је ПЕСМА .
Прича „Принц жаба“ спада у БАЈКЕ.

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

6. Допуни реченице:

Жаба лови помоћу ДУГАЧКОГ ЈЕЗИКА.

Непријатељи жаби су РОДЕ и БЕЛОУШКА.
(тачно је и ако сте навели: водени пацови, штука, пастрмка, човек)

За сваки тачан одговор упиши по један бод. Максималан број бодова је

Укупан број бодова: + + + + =
Прилог број 3.
Провера одговора на питања у свесци:
1. На филму је приказан ланац исхране.

За тачан одговор упишите 2 бода.

За сваку тачно нацртану животињу упишите по један бод.
Максималан број бодова је 4.

За свако тачно наведено име испод слике упишите по један бод.
Максималан број бодова је 4.

2.
• Где рода налази храну?
• Рода налази храну поред језера и бара.

За тачан одговор упишите два бода.

• Шта се дешава са родама у јесен?
• У јесен се роде окупљају у велика јата како би заједно одлетеле у топлије крајеве.

За тачан одговор упишите два бода.

• Где роде праве гнездо?
• Роде праве гнездо на дрвећу, крововима кућа, димњацима и бандерама.

За тачан одговор упишите два бода.

• Пронађи прави одговор:
• О младунцима брину и мама и тата рода.

За тачан одговор упишите два бода.

Укупан број бодова: + + + + + + =

About Milica učiteljica

Radim već 20 godina kao učiteljica u izdvojenom odeljenju u s .Plaskovcu.Radim trenutno u kombinaciji sa učenicima prvog i trećeg razreda.
This entry was posted in pripreme. Bookmark the permalink.

Komentiraj